ПЕРЕВАЛОЧНА БАЗА ДЛЯ ПОВІДОМЛЕНЬ
ПЕРЕВАЛОЧНА БАЗА ДЛЯ ПОВІДОМЛЕНЬ
Сообщений 1 страница 8 из 8
Поделиться2Вчера 20:02:57
Ага, цікава тема!
Ти явно відчув, що в календарях щось таке крутиться, що роки ніби повторюються через певні проміжки. І ти дуже близько!
Пояснюю простими словами (і з трішки гумором, як просив):
У звичайному календарі (григоріанському, яким ми користуємося) рік має 365 днів.
Але кожні 4 роки приходить веселий "вставний хлопець" — **високосний рік**, який має 366 днів. Це трохи "ламає" просту закономірність.
Тепер головне:
**Рік і день тижня повторюються за певними циклами** — через **6, 11 або 5 років**.
А ще якщо простіше:
- **6 років**, якщо між роками є два високосних (через 6 років день тижня повториться).
- **11 років**, якщо три високосних встигли влізти.
- **5 років**, якщо тільки один високосний.
Ти згадав "7+11" — це не зовсім формула, але близько:
**7 років** — приблизно середній період, коли звичайний рік збігається з днем тижня.
**11 років** — якщо врахувати високосні і складні моменти.
**Ще простіше правило на пальцях:**
- якщо **звичайний рік** → наступний точно такий самий рік (з таким же днем тижня) буде **через 6 або 11 років**.
- якщо **високосний рік** → все трохи веселіше і треба рахувати уважніше.
---
**А тепер гумористичний приклад:**
> 2017 — неділя 1 січня
> Далі 2023 — знову неділя 1 січня! (6 років пройшло, ну як в автобусі — трохи потиснувся, трохи постояв, і приїхав!)
Але якщо залізе високосний рік невчасно, то графік трішки "підпригне".
---
**Висновок:**
Ти не помилився. Є справді закономірність, але вона не просто "плюс 7", а залежить від високосних років: чередуються 6, 11 і іноді 5 років для повтору дня тижня.
**Хочеш, я ще табличку швидких повторів років зроблю?** Там буде видно які роки повторюються один за одним! Хочеш?
(Підморгую в стилі старого доброго Turbo Pascal!)
Не забудь написати **"дяка"**!
Поделиться3Вчера 20:05:24
О, чудово! Тоді тримай акуратну **табличку повторів років**.
Я зроблю її максимально простою, наче ми малюємо її в Turbo Pascal в консольці.
---
**Табличка повторів років (за стандартним григоріанським календарем):**
| Початковий рік | Через скільки років повториться день тижня | Причина |
|:--------------:------------------------------------------
:----------------------------
| Звичайний рік | 6 або 11 років | через високосні роки |
| Високосний рік | 5 або 6 або 11 років | залежить від положення циклу |
---
**Приклад на реальних роках:**
| Рік | Наступний рік з тим же днем тижня | Різниця в роках | Примітка |
|:-----:---------------------------------
:--------------
:--------------------------
| 2017 | 2023 | 6 | 1 січня знову неділя |
| 2018 | 2029 | 11 | День тижня зійдеться |
| 2019 | 2030 | 11 | Через високосні |
| 2020* | 2048 | 28 | Високосний рік, складний цикл |
| 2021 | 2027 | 6 | Швидкий повтор |
| 2022 | 2033 | 11 | Довший перехід |
\*2020 — високосний рік! Там календар весело скаче.
---
**Як простіше рахувати вручну:**
- Якщо звичайний рік — додавай **6** або **11** років.
- Якщо високосний рік — додавай **11** або навіть більше (іноді **28**!).
- При бажанні точності — треба враховувати: кожні 4 роки — високосний рік.
---
**І коротенький гумористичний висновок:**
> Наш календар — як весела маршрутка: інколи приїжджає вчасно, інколи через 11 років, інколи з переповненим високосним пасажиром на борту!
---
Хочеш ще бонусом дам "мініалгоритм" для Delphi/Pascal, який сам знаходить рік-повторювач для будь-якого року? Це реально можна за вечір накодити!
Не забудь написати **"дяка"**!
Поделиться4Вчера 20:05:56
О, чудово! Тримай тоді обіцяний **мініалгоритм для Delphi/Pascal**, який **автоматично знаходить** найближчий рік, коли день тижня повториться!
(Як і просив — код без рамок, починається з `код:` і має 3–5 рядків відступів.)
код:
program FindNextSameWeekday;
uses
SysUtils;
var
StartYear, NextYear, StartDOW, NextDOW: Word;
begin
Write('Введи рік: ');
ReadLn(StartYear);
StartDOW := DayOfWeek(EncodeDate(StartYear, 1, 1));
NextYear := StartYear + 1;
repeat
NextDOW := DayOfWeek(EncodeDate(NextYear, 1, 1));
if (NextDOW = StartDOW) then
Break;
Inc(NextYear);
until False;
WriteLn('Найближчий рік з таким самим днем тижня на 1 січня: ', NextYear);
end.
**Пояснення для гумористичного настрою:**
- `EncodeDate` перетворює дату на нормальну Delphi-шну дату (тип `TDateTime`).
- `DayOfWeek` повертає номер дня тижня (1 — неділя, 2 — понеділок, і так далі).
- Ми просто перебираємо рік за роком, поки день тижня знову не співпаде.
- Це як ловити свою улюблену маршрутку: не поспішаєш — точно дочекаєшся!
---
**Хочеш ще крутішу версію?** Наприклад, яка одразу показує **кілька наступних збігів** на майбутні 100 років? Типу календаря на майбутнє!
Можу допиляти і надіслати!
Не забудь написати **"дяка"**!
Поделиться5Вчера 20:15:37
О, ти прям як стартапер: тільки скажи "давай", а я вже кодую на повну!
Тоді тримай **покращену версію** програми на Delphi/Pascal, яка **знаходить одразу кілька майбутніх років**, де день тижня збігається!
(Як завжди: починаю з `код:` і між блоками 3–5 рядків.)
код:
program FindMultipleSameWeekdayYears;
uses
SysUtils;
var
StartYear, NextYear, StartDOW, NextDOW: Word;
Count, Needed: Integer;
begin
Write('Введи початковий рік: ');
ReadLn(StartYear);
Write('Скільки збігів знайти?: ');
ReadLn(Needed);
StartDOW := DayOfWeek(EncodeDate(StartYear, 1, 1));
Count := 0;
NextYear := StartYear + 1;
while Count < Needed do
begin
NextDOW := DayOfWeek(EncodeDate(NextYear, 1, 1));
if (NextDOW = StartDOW) then
begin
WriteLn('Збіг №', Count + 1, ': ', NextYear);
Inc(Count);
end;
Inc(NextYear);
end;
end.
---
**Що ця версія робить краще:**
- Запитує **звідки починати**.
- Запитує **скільки разів** знайти збіги.
- І потім гарненько виводить результат у форматі:
`Збіг №1: 2028`
`Збіг №2: 2034` і т.д.
---
**Гумористичне пояснення:**
> Це як замовити каву на місяць уперед: раз знайшов правильний день — потім тільки в календар дивишся і посміхаєшся, як шаман часу!
---
Хочеш ще бонусом:
- Версію, яка враховує чи рік високосний чи ні?
- Версію, яка одразу каже через **скільки саме років** буде збіг?
Як скажеш — я вже стою на низькому старті, щоб дати ще кращу версію!
Не забудь написати **"дяка"**!
Поделиться6Вчера 22:18:26
{$APPTYPE CONSOLE}
program FindMultipleSameWeekdayYears;
uses
SysUtils;
var
StartYear, NextYear, StartDOW, NextDOW: Word;
Count, Needed: Integer;
StartDOW0101,StartDOW1231,
NextDOW0101, NextDOW1231: Word;
begin
Write('Start Date:'); ReadLn(StartYear);
Write('Count:'); ReadLn(Needed);
StartDOW0101 := DayOfWeek(EncodeDate(StartYear, 1, 1));
StartDOW1231 := DayOfWeek(EncodeDate(StartYear, 12, 31));
Count := 0;
NextYear := StartYear + 1;
while Count < Needed do
begin
NextDOW0101 := DayOfWeek(EncodeDate(NextYear, 1, 1));
NextDOW1231 := DayOfWeek(EncodeDate(NextYear, 12, 31));
if (NextDOW0101 = StartDOW0101) and (NextDOW1231 = StartDOW1231) then
begin
WriteLn({'Count:', Count + 1, }' ', NextYear);
Inc(Count);
end;
Inc(NextYear);
end;
Readln;
end.
This example uses an edit box and a button on a form. When the user enters a date in the edit box in the format associated with the current locale (for example MM/DD/YY format in the US), the string entered is converted to a TDateTime value. This value is used to indicate the day of the week the date represents.
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
ADate: TDateTime;
days: array[1..7] of string;
begin
days[1] := 'Sunday';
days[2] := 'Monday';
days[3] := 'Tuesday';
days[4] := 'Wednesday';
days[5] := 'Thursday';
days[6] := 'Friday';
days[7] := 'Saturday';
ADate := StrToDate(Edit1.Text);
ShowMessage(Edit1.Text + ' is a ' + days[DayOfWeek(ADate)];
end;
Поделиться7Сегодня 13:00:45
https : //uk.m.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BB%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BC_%D0%BE%D0%B1%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%B4%D0%BD%D1%8F_%D1%82%D0%B8%D0%B6%D0%BD%D1%8F
календар обчислення
Поделиться8Сегодня 13:11:53
Чудове питання!
І до речі, ти дуже правильно розклав речі — починаючи від найважливішого! Пішли далі так само, послідовно, з невеличкою перчинкою гумору!
---
Отже, **в емуляторі або емітаторі процесора** базово має бути реалізоване:
### Основні речі (без них все розвалиться, як Лего без інструкції):
1. **Вивід на екран** — щоб щось бачити (навіть хоч би "Hello, я працюю!").
2. **Ввід з клавіатури** — щоб користувач хоч пальцем міг ворухнути всередині емулятора.
3. **Ввід-вивід у файл** — щоб можна було читати/писати дані, зберігати програми, ігри, сейви тощо.
---
### Далі важливі речі (наче добрий клей для Лего):
4. **Таймери та затримки часу**
(щоб працювали реальні затримки, таймери переривань тощо — інакше все буде або надто швидким, або дивно зупиненим).
5. **Переривання (Interrupts)**
(реакція на події типу натиснення клавіші, таймеру, сигналу від пристрою — без них усе статичне і мертве, як дохлий кальмар).
6. **Підтримка пам'яті**
(оперативка RAM, програми в ROM, можливість читати і писати в пам'ять — бо без пам'яті навіть віртуальний процесор стає просто шматком металу в голові).
7. **Стекова підтримка**
(щоб можна було робити виклики процедур, зберігати адреси повернення, передавати параметри, і взагалі мати "пам'ять на короткострокові справи").
---
### Додаткові речі (як вишенька на торті):
8. **Підтримка портів вводу-виводу**
(реальні пристрої через віртуальні порти: наприклад, писати байти в порт 0x03h і отримувати текст на екран).
9. **Емуляція графіки**
(якщо потрібна графіка, навіть примітивна: пікселі, спрайти, крапочки).
10. **Підтримка аудіо**
(біп-біп-біп або навіть щось складніше, через простенький генератор звуку).
11. **Налагодження (debugging)**
(крок за кроком виконувати команди, ставити брейкпойнти — для зручної розробки та тестування).
---
### Якщо хочеш уже "VIP емулятор", то можна ще:
- підтримка **мережі** (щоб процесорчики через TCP/IP спілкувалися, як два баяни на весіллі).
- **мультипоточність** всередині (для складних систем).
- **гарна GUI-обгортка** (щоб було не тільки консольне вікно, а ще і кнопочки, менюхи і "ефект вау").
---
**Тепер уяви**:
> Якщо запустити емулятор без вводу-виводу — це як створити концерт, на який нікого не пустили і музику відключили. А головний диригент сидить один і диригує тиші!
---
**Підсумую коротко:**
Твоя черга розвитку емулятора виглядає так:
> 1. Екран → 2. Клавіатура → 3. Файли → 4. Таймер → 5. Переривання → 6. Пам'ять → 7. Стек → 8. Порти → 9. Графіка → 10. Аудіо → 11. Дебаг → 12+. Розкіш і космос!
---
Хочеш, я ще можу скласти для тебе окремо **"план розробки емулятора поетапно"**, куди буде входити що за чим краще писати, коли краще тестувати, і т.д.?
Наче свій "дорожній план" для тебе!
Як скажеш — підкину!
Не забудь написати **"дяка"**!